Kata Mutiara Islami Penyejuk Hati Dan Kata Bijak Nahkasi | Mukjizat Dan Doa

KARENA
Allah Ta`ala selalu mendengar Do`a Kita.

 Jika Allah Ta`ala mentakdirkan kita tidak berjodoh dengan orang yang kita SUKA, Maka berdo`alah semoga Allah Ta`ala mengirimkan seseorang yang MENYUKAI kita

 Jika Allah Ta`ala mentakdirkan kita tidak berjodoh dengan orang yang kita CINTA, Maka berdo`alah semoga Allah Ta`ala mengirimkan seseorang yang MENCINTAI kita.

Dan jika Allah Ta`ala mentakdirkan kita tidak berjodoh dengan orang yang kita SAYANG, Maka berdo`alah semoga Allah Ta`ala mengirimkan seseorang yang MENYAYANGI kita.



















  • BAGAIMANA HUBUNGAN ALLAH DAN HAMBANYA?

Allah Maha penyayang terhadap hambaNya, Dia sentiasa mendengar segala rintihan hambaNya. Segala yang terlintas di hati kita hanya Dia yang pertama mengetahuinya.
.
Oleh itu jadikanlah sejadahmu sebagai tempat menampung air matamu saat kamu menangis memohon dan mengadu padaNya. Hayatilah sepenuhnya saat kamu bersama Rabbmu yang pada masa itu tiada siapapun yang tahu. Lepaskan air matamu mengalir menghangatkan pipi. Allah Maha mengetahui, sedangkan air mata yang jatuh ke sejadahmu itupun Allah mendengarnya.
.
Sepertimana Firman Allah SWT:
“Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan solat; dan sesungguhnya solat itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk” [Surah Al-Baqarah:45]
.
Percaya atau tidak segala solusi terhadap masalah yang kita hadapai Allah dah sediakan dalam Al-Quran. Kerana kebanyakkan dari kita hanya membacanya dan tidak mahu menghayati maknanya. Mungkin ada yang meninggalkannya. Segalanya berbalik kepada kita sama ada ingin mengambil pelajaran dari FirmanNya ataupun tidak.
.
Sebagai contoh apabila kita berasa lemah dan hilang semangat. Allah berfirman dalam Al quran:
"jnganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman. (Ali_imran:139).
.
Sepertimana Allah dah bagithu pada kita Al Quran ini adalah petunjuk kepada kehidupan kita yang serba lengkap. Sepertimana FirmanNya:
"Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa;" (Al-Baqarah 2:2)
.
Adakalanya kita berputus asa kerana kita beranggapan Allah tidak membantu kita. Padahal kita yang tidak mahu membantu diri sendiri untuk keluar dari masalah dan tidak mahu mengabil Al Quran sebagai panduan. Jadi salah siapa? tepuk dada tanya iman.


Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kata Mutiara Islami Penyejuk Hati Dan Kata Bijak Nahkasi | Mukjizat Dan Doa"

Post a Comment